neděle 23. května 2010

Stropy - aneb pakárna až do stropu

Po veleúspěšné výstavbě komína jsem se pustil do budování stropů. Jako většina věcí na této stavbě je to opět můj originální výmysl. Strop bude z polystyrenu. Použity budou desky 0,5 x 1m o síle 20cm ve dvou vrstvách. Tak vznikne neprůvzdušná izolace o síle 40cm. Polystyren (dále jen EPS) proto, že je levnější než vata. Původně jsem chtěl použít větší formát, tak 2 x 1m, ale u tohoto formátu je zase 30% příplatek za atyp.
Postup je následující. Na kleštiny jsou zespodu našroubovány latě ve vzdálenosti 50cm. Na tyto latě se pěnou lepí EPS desky. Ty jsou pak provrtány a otvory jsou prostrčeny táhla na kterých budou vyset sádro kartonové podhledy. Druhá řada je příčně lepena na první, zase na pěnu. V prostoru mezi EPS a sadrošem bude vedena vzduchotechnika.

Takto vypadá laťování první půlky 

 A takto vypadal úplný začátek. Na první desku jsem vyřezal zub, který je zachycen na věnci. Protože věnec není ideálně rovný první řadu jsem lepil podle rysky na lati a nechával jsem mezi věncem a deskami EPS mezeru asi 1cm. Tuto jsem následně vypěnil. Bohu-žel já jsem vypěnil omnoho vícekrát než byla vypěněna mezera. Ta se totiž pění zezdola (nahoře není přístup, ani místo). Háček je v tom, že pěna vzhůru nohama nepění.

Druhá řada už byla veselejší. Dráty, které budou tvořit závěsy pro sadršový strop, se dají využít na přichycení desek. Deska musí být přidržována až do zatuhnutí, jinak vám spadne na hlavu.

Takto jsme si poradili s komínem. Podle normy kolem něj musí být min. 5cm nehorlavé izolace
Lepení druhé řady. Kraj se začal deskou rozříznutou napůl, aby se zbytek posunul a nekryly se spáry mezi deskami
Toto je stroj který krájí desky na požadovaný rozměr. 60-ka pila na 20-ku EPS je jen tak tak
Toto je výsledek. Podobným způsobem se udělala i druhá strana baráku
Příprava na druhou stranu
Realizace druhé vrstvy
Hračičky s příčkou mezi kuchyňským koutem vlevo a budoucí chodbou vpravo
V podstatě hotovo. Zůstala díra na protažení vzduchotechniky

9 komentářů:

  1. ahoj
    líbí se mi ta konstrukce stropu. Chtěl bych se zeptat jestli jsi dával parozábranu a kam, případně nějaké foto. Dík
    jkascak@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. dobrý den bylo by možné získat více informací o konstrukci stropu?
    jkascak@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Promiň, že až těď odpovídám, ale nevšiml jsem si tvůj dotaz
    Co by tě konkrétně zajímalo? Já myslel, že z toho článku je to v celku jasné. Co se týče parozábrany nemám ještě úplně jasno. Původně jsem myslel, že ji dávat vůbec nebudu. Parozábranu měl vytvořit EPS. Teď nevím, proto že díry kterýma prochází dráty na uchycení SDK jsou někde dost volné a mám obavy že to nebude na 100% těsnit. Mám připraveny dvě varianty. 1. nařezal jsem z CD profilů tak 5cm velké kousky a ty jsem provrtal. Chci je navléknout na dráty zespodu a zapěnit nebo přilepit nějakým tmelem. 2. dát normální parozábranu pod SDK, ale to se mi moc nelíbí tak ještě uvidím

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, zaujimave riesenie izolacie stropu. Chcem sa uz po dajakom case spytat ako si si poradil s parozabranou? Menil by si nieco na Tvojom koncepte...skusemosti.... DIK Miso

    OdpovědětVymazat
  5. Co by tě konkrétně zajímalo? Já myslel, že z toho článku je to v celku jasné. Co se týče parozábrany nemám ještě úplně jasno. Původně jsem myslel, že ji dávat vůbec nebudu. Parozábranu měl vytvořit EPS. Teď nevím, proto že díry kterýma prochází dráty na uchycení SDK jsou někde dost volné a mám obavy že to nebude na 100% těsnit. Mám připraveny dvě varianty. 1. nařezal jsem z CD profilů tak 5cm velké kousky a ty jsem provrtal. Chci je navléknout na dráty zespodu a zapěnit nebo přilepit nějakým tmelem. 2. dát normální parozábranu pod SDK, ale to se mi moc nelíbí tak ještě uvidím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasne, to je z clanku jasne :-) Som skor myslel ako si tu "parotesnost" vyriesil. Ale pravdepodobne aspon podla toho co pises este si nedoriesil. Potom daj vediet. My sme v stadiu priprav a na jar sa pustame do vystavby....dufam ak sa este nieco nevyvrbi :-)
      Takze uvidime, urcite sa Ti este ozvem, ak mozem :-) Ď.

      Vymazat
  6. Ahoj,
    chcem sa opytat. 1.Ked si lepil druhu vrstvu polystyrenu, otvory pre tie zavesne droty si navrtaval, t.j. naznacil si si ich polohu a prevrtal, alebo si bloky polystyrenu pri osadzovani jednoducho "napichol" na tieto droty?
    2.Nebudes riesit ziadne kotvenie polystyrenovych blokov? T.j. budu po cely cas drzat len na dreennych latach prilepene lepidlom? 3. A ako si poriesil teda nakoniec tu parozabranu? DIK

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím,

    jak jste nakonec vyřešil tu parotěsnost? To mě moc zajímá, rád bych šel podobnou cestou.

    Předem děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Parotěsnost jsem nakonec řešil pomocí nařezaných kousků CD profilů, jak to popisuji výše. Nařezal jsem CD profil na asi 7-10 cm kousky, navrtal 4-ky díry. Do díry kolem drátu jsem fouknul pěnu a na ni nalepil CD profil. Zajistil jsem to plechama co se používají na pověšení CD profilů na dráty. Po vytuhnutí pěny jsem plechy sundal. Takto je řešen celý barák. Výjimku tvoří koupelny, kde jsem vyměknul a dal jsem i parozábranu.

      Vymazat