neděle 9. května 2010

Komín

Stavbu jsem neměl v podstatě nijak zazimovanou. Nicméně, přežila to bez úhony.

Po kruté zimě jsme se opět pustili do práce a začali jsme výstavbou komína. Komín máme SCHIEDEL UNI o průměru 20cm. Výška 6m. Jako všechny práce na baráku i komín postavíme sami.
 
První tvárnici jsme použili jako základ

Ostavili jsme ji do váhy 

Tvárnice se vylila betonem. Soustava potrubí přivádí externí vzduch do paty komína. Komínové tvárnice mají v rozích otvory, kterýma proudí vzduch a chladí plášť komína proti přehřátí. Tento vzduch se má nasávat mřížkou u paty komína. Já jsem nechtěl vytvořit díru kterou by nekontrolovatelně proudil vzduch z baráku, proto přivádím chladící vzduch z venku. Zároveň je to přívod externího vzduchu pro spalování u krbové vložky

Jednu tvárnici se mi podařilo rozbít. Vedle díry do které se strkají výztuže je vidět onen žlábek na chlazení pláště komína. V každém rohu je jeden

Pro přesné zdění jsme vyrobili přípravek. Mezi krokve jsme umístily hranol tzv. výměnu a pomocí olovnice jsme vyměřili kudy komín povede střechou. Na hranu komína jsme natáhli provázky z výměny po patu komína a tyto provázky byli hlavní vodítka pro výstavbu

 Komín jsme při přechodu stropem zafixovali tímto způsobem. Do středové pozednice jsem přitloukl dvě střešní latě a komín jsem k nim utáhnul velkou stolařskou svěrkou

Komína jsme postavili během jednoho dne až do podkroví. Tady nás zabrzdil nedostatek materiálu. Vymyslel jsem, že se dají do podkroví čistící dvířka, aby jsem nemusel dělat výlez na střechu kvůli čištění komína. Musel jsem tedy přiobjednat rouru s čistícím obdélníkovým otvorem a počkat, až ji přivezou.



Protože je střecha již hotová postavili jsme lešení ze kterého jsme vybudovali nad střešní část.


Materiál jsme vytahali kladkou.

Tady už mistr zdí okrasné cihličky. Aby bylo na co cihličky postavit, dává se těsně pod úroveň krovu tzv. krakorec. Je to placatá betonová deska, která je širší než komínové tvárnice. Na tuto se postaví cihličková imitace

Protože byl krakorec větší, než bylo zapotřebí a trčel do střechy museli jsme ho seříznout velkou flexou. Jinak by komín nešel oplechovat. Při řezání ovšem beton pěkně práší. A tady je vidět výsledek. Krásná černá střecha je rázem bíle poprášena.
Jestli si někdo myslí, že to oprší je na omylu. Nic neopršelo. Musel jsem tam vylézt a rýžovým kartáčem to odrhnout. Pak jsem to teprv domyl vodou k původní černotě.

No a takhle vypadá hotový komín. Musí se ještě oplechovat a pod střechou za omítat, ale to už se spláchne s pracemi v interiérech.

6 komentářů:

  1. kde je komín tam je teplo,kde je kredenc tam je flaška a kde je oboje tam sa dobre žije

    OdpovědětVymazat
  2. Minimalne 5cm od komina nesmie byt horlavy material - to kotvenie komina stresnymi latami na fest nebol najlepsi napad...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komín byl kotven latěmi pouze na dobu výstavby. Po vystavění komínu je tento kotven přes dvě ocelové výměny. Jedna je na úrovni kleštin a druhá na úrovni krokve při přechodu střechou. Mezi izolací stropu a komínem je asi 7cm superizol

      Ahoj Luboš

      Vymazat
    2. Aha, pardon, nic som nepovedal :)

      Vymazat
  3. Zajímavá dokumentace výstavby bungalowu... Máte aktuální stav výstavby?

    OdpovědětVymazat