pondělí 17. srpna 2009

Další materiál a další práce

Dnes jsem objednal další materiál. Původně to mělo být 30 palet tvárnic. Šéf ve stavebninách mi sdělil, že auto uveze jenom 12 palet. Po příjezdu auta to rozštípnul řidič, který říká že 12 jo, ale YTONG. Pórobeton je těžší proto je palet pouze 10. Díky aspoň za ně.
Tentokrát je už vyměřeno a proto se všechny palety složili na desku. Při manipulaci s paletami se musí dávat velký pozor. Pórobeton IFT dělají někde v Karviné a palety na kterých to dodávají jsou jak za korunu nožík. Na vilech to sedí nakřivo a má to tendence vrážet do sebe. Pak jsou tvárnice otlučené a polámané. Proto musí pseudoskládač u vidlí dávat bacha a rvát vidle správným směrem.
Jinak přesnost tvárnic nic moc. Občas nesedí zámek na tvárnici a musí se dobouchat kladivem. Rovná může být vždy jenom jedna strana zdi. Tvárnice mají toleranci +- 3 mm.
Při té snaze co dá člověk do rovnání a vážení té hezčí stravy (mistr říká, že to musí být ta venkovní "vevnitř se to srazí a zatáhne") je pak smutný pohled na tu co zbyla zevnitř.

Člověk ocení, když všichni přiloží ruku k dílu

Toto je stav k pondělku po pracovní sobotě a neděli

To by jste nevěřili co všechno se dá skládat vidlemi


Zlehka nadzvedávat. Ta hydraulika sama všechno taky neutáhne

Materiál připraven, stavba zabezpečena podle předpovědi počasí. Pórobeton saje vodu jako houba, proto byl přikryt térákem.
Zítra namalujem futra a pojedem opět nahoru

Navalili jsme další pórobeton a jedu pátou řadu. Pak už začnou okna. Celá první řada budou izolace a podlahy. Zdá se mi, že naše hacienda bude dost vysoká. Ale bourat už to rozhodně nebudu



Toto je dnešní práce. Vytyčil jsem otvory pro francouzské okno a výlez z dětského pokoje. Venku bylo horko jako sviňa. Navíc se mi nedařilo držet rovinu a asi 5x jsem nalepil a strhnul druhou řadu od západu. (hlavně, že se mi to teď rýmuje) No mazec. Pak mi mistr dal dobrou radu, která problém okamžitě vyřešila (vyser se na to věnec to srovná). To okamžitě urychlilo postup práce a úkoly se začali plnit (i když ledabyle). Holt to není strojařina. Tady jsou 3 - 4 mm ještě v normě.


Žádné komentáře:

Okomentovat